Sporten in combinatie met supplementen

0
40
Sporten in combinatie met supplementen

De meeste sporters maken geen gebruik van speciale voeding bij het sporten. Ze zijn niet geïnteresseerd in extra voedingssupplementen zoals mineralen, vitamines of sportsupplementen. Ook worden vaak eiwit-shakes overgeslagen. Toch is dit geen slecht ding want als je gezond eet volgens de schijf van 5 krijg je voldoende voedingsstoffen binnen om jouw work-out goed te kunnen doen. Supplementen zijn in de tak van het fitness wel een must tegenwoordig. Wil jij graag snel vooruitgang zien en je spieren zo snel mogelijk laten herstellen? Lees hieronder dan verder over de verschillende fitness supplementen die hier perfect voor zijn!

Sporten in de sportschool

Als je in de sportschool met de fanatieke sporters praat kom je al snel bij het gespreksonderwerp creatine. Wat is dit precies? En zijn deze capsules, poeders en Pre Workout shakes echt van belang? Creatine zit bomvol met ingrediënten waarvan aangetoond is dat het je work-out naar een ander level kan brengen. Het is een samenstelling die een belangrijke rol speelt in het korte termijn energiesysteem. Ook is het bewezen dat het je prestaties bij herhaaldelijke oefeningen verbeterd in een korte periode! Ook zorgen de vitamines in creatine voor de ondersteuning van de spierwerking.

Pre-workout

Een veel besproken onderwerp tegenwoordig is de pre-workout. Is dit echt goed voor je? En zijn er ook negatieve effecten? Pre-workout is een voedingsstof in de vorm van een shake die je zou moeten helpen voordat je gaat trainen. Na een volledige dag werken heb je misschien niet veel energie, dus je kunt wel wat extra energie gebruiken. Dit neem je dus vóór je training. Want ‘pre’ betekent “voor”, dus vóór het sporten. De scoop is een maatlepel die vóór het sporten wordt gebruikt. Het is dus een soort “portie”.

Een pre-workout bevat verschillende stoffen om het sporten te bevorderen en je extra energie te geven. Laten we beginnen met de belangrijkste stof cafeïne. We kennen het allemaal wel van koffie of energydrink. In een pre-workout zit dit ook maar dan wel keer 40 ongeveer. Er zit ongeveer 100 tot 400 mg cafeïne per scoop in een pre-workout! Genoeg om jou te laten stuiteren dus. Ook zit er taurine, creatine, tyrosine, BCCA, arginine en beta alanini in pre-workout. Dit zijn verschillende aminozuren die goed werken in combinatie met cafeïne. Kortom is een pre-workout perfect voor een extra beetje energie, maar ook voor het versterken van je spieren op de korte duur. De perfecte optie dus voor na een lange dag werk!

Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde en evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl. Buiten bereik van kinderen bewaren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here