5 onmisbare supplementen voor haar en huid

0
193
5 onmisbare supplementen voor haar en huid

Supplementen zijn een beetje controversieel geworden. Misschien vraag je je wel af of ze schadelijk zijn voor je lichaam. Er zijn veel woorden over vies te maken. Toch zijn er supplementen die je misschien wilt overwegen als je last hebt van bijvoorbeeld haaruitval of acne. Voel je je wel eens futloos en neerslachtig? Lees dan verder. Zeker als je merkt dat je niet gevarieerd genoeg eet of niet genoeg beweegt.

1.  B12

B-vitamines zijn “wateroplosbare vitamines”. Deze voedingsstof zit alleen in dierlijke producten, als je die dus niet of weinig eet, kan het zijn dat je er tekort aan komt. Ons lichaam heeft B12 nodig voor het aanmaken van rode bloedcellen, die zorgen voor zuurstof in je bloed. Een tekort aan B12 kan dus leiden tot bloedarmoede. Ook kan het zorgen voor bijvoorbeeld depressiviteit, futloosheid en vermoeidheid.

2.  Vitamine C en ijzer

Vitamine C is een wateroplosbare antioxidant. Het slaat dus geen voorraad op, zoals bij vetoplosbare vitamines. Daarom is het belangrijk elke dag genoeg vitamine C binnen te krijgen. Niet alleen is het een antioxidant, ook helpt het bij energieverlies en gezonde botten, tanden en een gezond zenuwstelsel. Vitamine C zorgt er ook voor dat ijzer goed wordt opgenomen, daarom is het extra handig om het in combinatie te nemen met ijzer. Ijzer helpt bij de vorming van rode bloedcellen, en zorgt dat er genoeg zuurstof in je bloed zit. Het zorgt ook voor vermindering van vermoeidheid en om energie te halen uit je voeding

3.  Magnesium

Magnesium is een mineraal dat zorgt voor gezonde spieren en botten. Helaas maak je dit mineraal niet zelf aan, en moet je dus zorgen dat je er voldoende van binnen krijgt. Magnesium maakt energie vrij uit voeding. Het zorgt voor een sterker gebit en het verminderen van vermoeidheid. Ook draagt het bij aan een elektrolytenbalans, wat zorgt voor het in stand houden van een mooie huid.Het is dus een erg belangrijk mineraal om binnen te krijgen, en zeker te overwegen om als tabletten bij je voeding te nemen.

4.  Vitamine D

Zonlicht maakt vitamine D aan. Je hebt misschien wel eens gehoord van het nemen van deze vitamine in alle maanden waar een r in zit. Dit komt omdat dit maanden zijn in Nederland waar vrij weinig zon schijnt. Als dat mist in je leven, omdat je bijvoorbeeld op kantoor werkt de hele dag, is het zeker aan te raden om dit supplement aan te schaffen. Vitamine D is namelijk nodig om calcium op te slaan, het is dus vooral voor gezonde botten en spieren. Als je een vitamine D tekort hebt, heb je bijvoorbeeld kans op verergerde spierpijn. Zonde als je zo lekker aan het sporten bent.

5.  Zink

Zink is een mineraal die je alleen via je voeding binnenkrijgt. Zink staat vooral bekend om het bijdragen aan een normale hormoonhuishouding en gezonde huid, haar en nagels. Onmisbaar dus. Maar zink draagt ook bij aan een gezond immuunsysteem en zenuwstelsel. Het is erg moeilijk om teveel Zink binnen te krijgen, dan zou je bijvoorbeeld acht hamburgers moeten eten.

Al in al is een gezonde levensstijl en eetpatroon erg belangrijk. Daarnaast kan je het beste investeren in wat supplementen als je denkt dat je iets tekort komt. Dat gebeurt al snel als je bijvoorbeeld druk bent en vergeet te eten tijdens het werk. Of als je graag wit brood met chocopasta eet. Geen zorgen! Door HBB24 heb je het de volgende dag in huis.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here