Zo krijg je er nog een paar kilo af voor jouw zomervakantie begint!

0
70
Zo krijg je er nog een paar kilo af voor jouw zomervakantie begint!

Het is eindelijk mogelijk om weer op vakantie te gaan, maar sommige van ons hadden dat helemaal niet meer verwacht! De corona-kilo’s zijn er in het afgelopen jaar aangevlogen, en die moeten er snel nog even af voordat je in bikini moet. Hoewel dit misschien zwaar klinkt, is het niet het ergste van de wereld om een paar kilo af te vallen. Het betekent namelijk niet alleen dat je slanker wordt, maar ook gezonder! Lees daarom eens deze tips om het afvallen werkelijkheid te maken.

Verminder je geraffineerde koolhydraten

Je moet eigenlijk alle geraffineerde koolhydraten uit je maaltijden verwijderen. Je wilt heel voedsel: granen, bonen, quinoa en groenten. Afvallen met koolhydraatarmen recepten is daarom de weg die je wilt bewandelen.

Zeg nee tegen suikers

Hoe moeilijk het ook is, als je gewicht wilt verliezen, moet je suiker schrappen, einde verhaal. We hebben het hier over suiker in alle vormen en maten: suiker, honing, ahornsiroop en zelfs kunstmatige zoetstoffen. Begin met het vermijden van die dingen en de kilo’s zullen eraf beginnen te vallen.

Beperk je alcoholgebruik

Helaas speelt alcohol een vrij grote factor in elk regime voor gewichtsverlies. (Het zijn lege calorieën, mensen!) We raden aan om je inname van alcohol strikt te verminderen.

Verhoog je cardio

Elke goede trainingsroutine bevat al cardio, maar als je probeert een paar kilo af te vallen, wil je altijd de hoeveelheid cardio die je regelmatig doet verhogen. Dus als je normaal al 30 minuten doet, voeg je daar nog eens 15 aan toe.
Zorg dat je voldoende slaapt

Dit is de tijd van het jaar waarin de schema’s overvol raken en de slaap minimaal is. En dat is verschrikkelijk voor gewichtsverlies. Gebrek aan slaap kan cortisol verhogen, wat kan leiden tot gewichtstoename en een opgeblazen buik. De aanbevolen hoeveelheid slaap voor volwassenen ligt tussen de 7 en 9 uur per nacht.
Hydrateren

Je hebt minstens 1,5 liter water per dag nodig, maar hoe meer, hoe beter. Vul je waterinname hiernaast ook eens aan met gezonde vloeistoffen zoals groene thee en groene sap.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here