Evenementen zijn dé plek om jouw onderneming onder de aandacht te brengen. Of je het evenement zelf organiseert of er simpelweg aan deelneemt; het is belangrijk om een goed verhaal paraat te hebben over waar jouw onderneming voor staat. Zo’n verhaal zet je kracht bij door middel van personal branding. Het draait dan om herkenbaarheid in de breedste zin van het woord, zowel offline als online. In dit artikel lees je hoe je personal branding toe kunt passen op evenementen.
1. Huisstijl
Voor evenementen geldt dat de huisstijl van jouw onderneming en van het evenement bijdragen aan herkenbaarheid bij en het bereiken van de doelgroep. Of je het evenement nu zelf organiseert of enkel deelneemt; wees consequent in de stijl waarin je erover communiceert, tekstueel én visueel. Als je als onderneming consequent bent in het gebruik van de huisstijl, zowel voor, tijdens als na het evenement, zullen potentiële klanten je er vanzelf aan gaan herkennen.
2. Sociale media
Indien je zelf een evenement organiseert wil je deze logischerwijs zoveel mogelijk onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Sociale media zijn hiervoor uiterst geschikt. Kies media die het beste bij jouw onderneming, het evenement en de doelgroep aansluiten en zorg voor verschillende boodschappen op diverse momenten. Zo creëer je namelijk het grootste bereik.
3. Mediatechniek
Als de online promotie op gang is, zullen er vanzelf aanmeldingen binnenkomen. Het is belangrijk om op zo’n moment niet af te zwakken in de berichtgeving over het evenement. Je wilt er immers voor zorgen dat je de doelgroep aan jouw evenement blijft herinneren. Zorg dat je zowel inhoudelijke als praktische informatie over het evenement aan potentiële bezoekers blijft verschaffen.
4. Branding op locatie
Zowel als organisator of deelnemer van het evenement is het essentieel om ook op locatie uit te pakken wat betreft personal branding. Je kunt de evenementenlocatie of je persoonlijke stand zien als een leeg canvas waar jij geheel je eigen draai aan kunt geven. Brandingselementen als banners, vlaggen, promotiemateriaal dat je uit kunt delen tot aan afzetlint bedrukken, helpen om jouw onderneming bij potentiële klanten in de kijker te spelen.